El canal de la dreta


Quan era petita i camí de casa passàvem per l’antiga carretera que corria pel costat del canal, no sé ben bé si és per la meva hidrofòbia o si perquè aquesta em ve de que vaig sentir dir a algú, que “un camió havia caigut dins del canal” , però el cas és que recordo que m’aterrava mirar per la finestreta del nostre seat 850, que llavors se’m figurava molt gran... i el cas és que de la mateixa manera que el petit utilitari se’m figurava gran, també em semblava grandíssim, profund i tenebrós, el petit canal de la dreta del Llobregat quan passa per Sant Boi.

En realitat jo ja sabia que hi era allà, molt a prop de les rodes del cotxe, però de tanta por que em provocava , no podia ni mirar i el fet de no mirar, però de saber que ell sí que em veia passar, no feia altra cosa que augmentar la meva por. En la meva ment infantil s’anaven succeint escenes paoroses de camioners mig ofegats o intentant obrir-se camí entre la ferralla del camió i les aigües marronoses... 

La meva fòbia a l’aigua continua fent-me mal, però al canal l’he fet amic meu, especialment des que li han plantat lliris a les vores i li han posat baranes i bancs al costat. Avui fins i tot el trobo bonic i quan vaig de camí al lloc dels dilluns a la tarda, m’hi aturo sovint per explicar-li com han canviat les coses entre ell i jo !

Pensant en el meu canal, també penso en tantes coses que se’ns figuren tenebroses i fosques, en tantes situacions que pensem d’ofec i de mort i en tantes persones que creiem estranyes i inhòspites i que després, encara que sigui imperfectament, a còpia de passar-hi pel costat una i una altra vegada, acabem veient-les menys tortuoses , cada cop menys esquerpes i finalment fins i tot amables...

I el cas és que avui asseguda a la vora del canal mentre l’aigua encara marronosa regava les seves faldes de lliris grocs, m’ha consolat molt pensar que si totes aquestes coses, situacions i persones , que si encara no s’han fet amigues nostres, doncs que és fantàstic saber que sí que podran ser-ho algun dia .

Glòria Vendrell i Balaguer
abril 2014

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El conte de la bola de l’arbre de Nadal

La cicatriu d'en Roc

Portsmouth natura

Tolerancia i especificitat

Santa Maria de Refet i EL LLOC

Un conte d'hivern

Valle de Bujaruelo

NENS

?????

El país que no tenia princesa